Mitt arbetsliv har varit som socionom och diakon. Min konstnärliga utbildning har förutom estetiskt program på gymnasiet bestått av kortare kurser i kroki, akvarell och akrylmåleri. 2011 började jag grafikkurs i Gävle Konstgrafikers regi och är sedan 12 år tillbaka medlem i föreningen Gävle Konstgrafiker. Jag arbetar med olika grafiska tekniker såsom torrnål, etsning och silkscreentryck i föreningens grafiska verkstad och har under åren deltagit i ett antal utställningar. Min inspiration hämtar jag från människor och natur. Ofta utgår jag från fotografier som jag tar. Det jag tycker är roligt med grafik är att det händer saker i den grafiska processen och att det också är ett hantverk.